کشاورزی دقیق موجب افزایش تولید می شود

با افزایش جمعیت جهان، کشاورزان باید مواد غذایی بیشتری تولید کنند. با این وجود، زمین های قابل کشت در حال کاهش است و تهدید امنیت غذایی ناگهانی می تواند به راحتی به بی ثباتی منطقه ای یا حتی جهانی تبدیل شود.
کشاورزی سنتی به مدیریت مربوط به کاشت، برداشت، آبیاری و استفاده از آفت کش ها و کود بر اساس شرایط منطقه ای و داده های تاریخی و تجربه گذشته متکی است.

کشاورزی دقیق اما، ترکیبی از سنسور ها، روبات ها، GPS، ابزار نقشه برداری و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داده ها برای کنترل مزرعه بدون کمک نیروی انسانی است. سنسورهای ثابت یا ربات و دوربین های مجهز به هواپیماهای بدون سرنشین به صورت بی سیم تصاویر و داده ها را در مورد گیاهان ارسال می کنند. مثلا اطلاعات مربوط به اندازه ساقه، شکل برگ و رطوبت خاک اطراف گیاه، به کامپیوتر ارسال می شود، که به دنبال آن کامپیوتر بازخوردی از سلامت یا تحت فشار بودن گیاه را گزارش می کند. کشاورزان بازخورد را در زمان واقعی دریافت می کنند و پس از آن میتوانند آب، آفت کش یا کود را در دوزهای کالیبره شده فقط به مناطقی که به آن نیاز دارند، اضافه کنند.

در نتیجه، کشاورزی دقیق می تواند مدیریت زمان، کاهش مصرف آب و مواد شیمیایی را کاهش دهد و محصولات سالم تر و عملکرد بیشتری را تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

libero sit ipsum Sed leo tristique ut quis,